۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۳

ضرورت استفاده از فناوری‌ نوین برای گشت‌های یگان حفاظت از اراضی

ضرورت استفاده از فناوری‌ نوین برای گشت‌های یگان حفاظت از اراضی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: استفاده از امکانات و تجهیزات نوین برای ارتقای عملکرد یگان‌های حفاظت از اراضی کشاورزی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در نشست شورای هماهنگی معاونان سازمان ضمن تبریک هفته انتظامی به تمامی فرماندهان و مأموران نیروهای انتظامی کشور به ویژه همکاران یگان حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار داشت: حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید و امنیت زیستی و غذایی در کشور اولویت سازمان است و در این راستا لازم است یگان‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در سراسر کشور به فناوری‌های نوین تجهیز شده تا بتوانند رصد و پایش دقیق‌تری از اراضی کشاورزی داشته باشند و در اسرع وقت بتوانند جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را بگیرند.

وی افزود: مکان‌محور کردن و سامانه‌ای شدن تمام فعالیت‌های سازمان ضروری است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نیاز است با تولید مستندهای تلویزیونی در حوزه‌های حفظ کاربری و یکپارچگی، رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی، فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد.

وی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی حل خواهد شد.

افلاطونی گفت: در ارتباط با این قانون نیاز است تکالیف و وظایف مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور احصا و به استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شود.

کد خبر 6249981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha